• 1963 • Osnovan Plovput. Prve poslovne aktivnosti bile su vezane za obeležavanje plovnih puteva. Pre osnivanja Plovputa, ove aktivnosti bile su u nadležnosti Direkcija rečnog saobraćaja.
• 1964 • Početak snimanja vodnog dela poprečnih profila ehologom kompanije Atlas iz Bremena.
• 1968 • Uvođenje sistema radarskog obeležavanja.
• 1963 - 1970 • U ovom periodu transportovano je i ugrađeno 173.724m3 rečnog nanosa. Urađen je 121 projekat vezan za investiciono-tehničku dokumentaciju i izvođačke radove.
• 1974• Modernizacija sistema obeležavanja plovnih puteva. Primenjene su bove sa radarskim reflektorom, od legiranog aluminijuma i sa elektronskim svetlosnim uređajem. Ujedno, sa sidara od livenog gvožđa prešlo se na upotrebu betonskih sidara koja su imala manju masu i bila su lakša za manipulaciju.
• 1971 - 1980• U ovom periodu transportovano je i ugrađeno 1.063.881m3 kamenog materijala i izbagerovano je 925.916m3 rečnog nanosa. Urađena su 224 projekta vezana za: investiciono tehničku dokumentaciju, praćenje razvoja morfoloških promena u plovnom putu, bagerovanje, obezbeđivanje zahtevanih gabarita plovnog puta i dr.
• 1983• Prvi računar u Plovputu
• 1985• Snimanja vodenog dela poprečnih profila Polarfiks opremom kompanije Atlas iz Bremena.
• 1981 - 1990• U ovom periodu transportovano je i ugrađeno 600.416m3 kamenog materijala i izbagerovano je 1.237.550m3 rečnog nanosa. U ovom periodu urađen je 81 projekat vezan za: investiciono tehničku dokumentacijum praćenje razvoja morfoloških promena u plovnom putu, studijske radove, bagerovanje, obezbeđivanje zahtevanih gabarita plovnog puta i dr.
• 1995• Nabavljena je oprema za snimanje Marimatech iz Danske koja se od prethodnih razlikovala po tome što za određivanje pozicije koristi GPS uređaj što je omogućavalo veću mobilnost rada.
• 1999• Nabavka opreme za bočno skeniranje rečnog dna („side scan sonar”).
• 1991 - 2000• U ovom periodu transportovano je i ugrađeno 43.841m3 kamenog materijala i izbagerovano je 615.400m3 rečnog nanosa. Urađen je 51 projekat vezan za: investiciono tehničku dokumentaciju, praćenje razvoja morfoloških promena u plovnom putu, studijske radove, bagerovanje, obezbeđivanje zahtevanih gabarita plovnog puta i dr.
• 2001• Izrada prve internet prezentacije Plovputa
• 2002• Izrada prve elektronske navigacione karte u Plovputu.
• 2004• Početak upotrebe solarnih svetlećih uređaja za obeležavanje plovnih puteva. Prelazak na solarnu energiju predstavlja dugoročno tehničko rešenje sistema obeležavanja plovnih puteva. Pored velikih ušteda u energiji, ovaj sistem omogućava i značajne ekološke efekte.
• 2005• Započet intenzivan razvoj rečnih informacionih servisa.
• 2006• Celokupan tok Dunava pokriven solarnim Carmanah lampama. Učešće u prvom EU projektu - MARUSE
• 2007 • Otvoren RIS centar u Plovputu.
• 2008• Celokupan tok Tise pokriven solarnim Carmanah lampama
• 2009 • Početak realizacije projekta implementacije RIS-a u Srbiji.
• 2001 - 2009• U ovom periodu transportovano je i ugrađeno 8.198m3 kamenog materijala i izbagerovano 208.995m3 rečnog nanosa (podaci do 2003. god.). U ovom periodu urađeno je više od 50 projekata vezanih za: praćenje razvoja morfoloških promena u plovnom putu, bagerovanje i dr.
U Direkciji za vodne puteve je u utorak 22. avgusta potpisan sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji između Direkcije za vodne puteve i Ustanove Studentski centar „Beograd“....
U periodu od 19. do 23. juna u Draču (Albanija) je održano više sastanaka vezanih za vodni transport i multimodalnost u organizaciji Transportne zajednice....